toate sectiunile Rol.ro








Cine sunt romanii care vor veghea finantele tarii

Proiectul privind infiintarea Comitetului National pentru Supravegherea Macroprudentiala a fost dezb ...

Aceasta e mașina viitorului! Zboara și este extrem de buna pentru traficul din București

Terrafugia TF-X este un hibrid dotat cu doua aripi care beneficiaza de motoare electrice și de un m ...

Delta Vacaresti, miracolul dintre blocuri

Delta Vacaresti sau Delta dintre blocuri, cum a mai fost numita, este un adevarat miracol al naturii ...

Filiala romana a unui gigant din industria farma, implicata intr-o ancheta de coruptie

Filiala romana a grupului Roche cu sediul la Basel (nord), a confirmat vineri ca face obiectul unei ...

Scaderea preturilor petrolului afecteaza puternic grupurile petroliere. Ce masuri au luat gigantii

Marile grupuri petroliere, precum Royal Dutch Shell si Chevron, au redus cheltuielile pentru noi pro ...

Ministrul Jianu: Masurile esentiale care ar trebui introduse in Codul fiscal

Codul fiscal va trece de Parlament, iar masurile esentiale care vor atrage Romania sunt scaderea TVA ...

Cum se impart banii romanilor in Guvern. Cine primeste mai multi bani dupa rectificare

Guvernul va analiza, inainte de a doua rectificare bugetara din acest an, care va avea loc in octomb ...

Care sunt cele mai profitabile afaceri pe canicula

Canicula este motiv de mare bucurie pentru unii dintre comercianti. Zilele toride au dus la triplare ...

Dezvaluri despre modul in care SUA spioneaza oficiali japonezi

Serviciile secrete americane intercepteaza de ani intregi conversatiile unor oficiali japonezi pe te ...

Anunt de ultima ora al FMI. Ce se va intampla cu ajutorul financiar pentru Grecia

Indatorarea ridicata si istoricul negativ in privinta implementarii reformelor descalifica Grecia de ...


Situație hilara la Arad! Fabrica de vagoane nu gaseste sudori si lacatusi pentru a onora comenzile



Situație hilara la Arad! Fabrica de vagoane nu gaseste sudori si lacatusi pentru a onora comenzile
Share via email
Inca de anul trecut, conducerea fabricii Astra din Arad a inceput procesul de selectie, dupa ce s-au incheiat contracte cu parteneri din toata Europa, iar anul acesta ar trebui livrate o multime de vagoane.

Din cei 1.000 de muncitori de care are nevoie, a gasit insa doar o parte, iar unii dintre ei, dupa ce au capatat experienta cateva luni, au plecat in strainatate pe salarii mai mari.

"Am angajat in septembrie peste 300 de muncitori direct productivi, dar din ianuarie au venit tot mai putini. Din aceasta cauza, am inceput cursuri de calificare pentru sudori, insa si luna trecuta numarul lucratorilor care pleaca sa munceasca in strainatate a crescut, ajungand la 60. Salariile noastre sunt similare doar pe piata locala, nu se compara cu cele de dincolo, care sunt mult mai mari. Nu mai gasim oameni pentru ca nu mai exista forme de calificare, scoli profesionale, de aceea e absolut necesar sa ne formam noi oamenii si am inceput sa organizam cursuri interne pentru meseria de lacatus", ne-a declarat Marinela Vinesar (foto), director de Resurse Umane la Astra Rail.

Salariile oferite de fabrica sunt de 2.700 de lei pe luna, la care se adauga tichete de masa si o prima de vacanta. Vinesar a anuntat ca in prezent mai sunt libere inca 200 de posturi. Persoanele interesate pot afla mai multe informatii la numarul de telefon 0257.202.292.

La Bals, 800 de salariati sunt in concediu fara plata

In acest timp, Societatea Subansambluri Material Rulant din Bals, judetul Olt, unde se fabricau roti si osii de vagoane, este in insolventa de luna trecuta, dupa ce in 2013 s-a confruntat cu probleme financiare. Primarul orasului Bals, Madalin Teodosescu, a cerut falimentul companiei pentru o datorie de 200.000 de euro catre primarie. Asa se face ca cei 800 de salariati sunt in mare parte acasa, in concediu fara plata. Chiar daca multi ar putea avea sanse sa se angajeze la fabrica din Arad, din pacate, in Romania nu este incurajata relocarea fortei de munca dintr-un oras in altul. (Elena Vlaicu)



» vezi articolul original