toate sectiunile Rol.ro






Bancile vor sa ne scape de franci. FMI nu le lasa

Sunt datori vanduti la banci. Si-au cumparat locuinte cu credite in franci, iar acum isi blesteama z ...

Schimbare pe pietele interbancare. Ce s-a intamplat cu FRANCUL: "Leul s-a intarit"

Francul elvetian s-a depreciat pe parcursul noptii in raport cu euro pe pietele externe si ramane su ...

Conversia creditelor, amanata de chiulul parlamentarilor

Update 12.36 - Conversia creditelor, amanata de chiulul parlamentarilor.UPDATE: Oficialii FMI, ...

Pleci la drum cu masina? Uite unde te "pandesc" cititoarele de roviniete

15 noi puncte fixe de control al valabilitații rovinietei functioneaza, in prezent, pe rețeaua de ...

Iata cele mai bune 10 masini de iarna

Forbes a intocmit un top al celor mai performante autoturime in conditii vitrege, de zapada si polei ...

Florin Jianu: Aproape aceeasi intreprinzatori sunt cei care inchid si deschid firme

Numarul firmelor care s-au deschis in Romania, in ultimii ani, este aproximativ acelasi cu al compan ...

Barack Obama: Holocaustul nu trebuie banalizat sau negat

Presedintele american Barack Obama a marcat marti 70 de ani de la eliberarea Auschwitzului avertizan ...

Momente ISTORICE pentru relatia SUA - Cuba

Administratia Barack Obama considera drept un "semnal pozitiv" reactia fostului presedinte cubanez F ...

Isarescu se intalneste azi cu reprezentantii FMI, pentru discutii pe tema Legii insolventei

Guvernatorul BNR Mugur Isarescu va avea o intalnire cu reprezentantii FMI, marti, la ora 09.30, pe t ...

Criza francului elvetian continua. Reprezentatii BNR, audiati in Parlament in aceasta saptamana

Reprezentantii BNR ar putea fi audiati in parlament saptamina aceasta, in legatura cu criza franculu ...


Situație hilara la Arad! Fabrica de vagoane nu gaseste sudori si lacatusi pentru a onora comenzile



Situație hilara la Arad! Fabrica de vagoane nu gaseste sudori si lacatusi pentru a onora comenzile
Share via email
Inca de anul trecut, conducerea fabricii Astra din Arad a inceput procesul de selectie, dupa ce s-au incheiat contracte cu parteneri din toata Europa, iar anul acesta ar trebui livrate o multime de vagoane.

Din cei 1.000 de muncitori de care are nevoie, a gasit insa doar o parte, iar unii dintre ei, dupa ce au capatat experienta cateva luni, au plecat in strainatate pe salarii mai mari.

"Am angajat in septembrie peste 300 de muncitori direct productivi, dar din ianuarie au venit tot mai putini. Din aceasta cauza, am inceput cursuri de calificare pentru sudori, insa si luna trecuta numarul lucratorilor care pleaca sa munceasca in strainatate a crescut, ajungand la 60. Salariile noastre sunt similare doar pe piata locala, nu se compara cu cele de dincolo, care sunt mult mai mari. Nu mai gasim oameni pentru ca nu mai exista forme de calificare, scoli profesionale, de aceea e absolut necesar sa ne formam noi oamenii si am inceput sa organizam cursuri interne pentru meseria de lacatus", ne-a declarat Marinela Vinesar (foto), director de Resurse Umane la Astra Rail.

Salariile oferite de fabrica sunt de 2.700 de lei pe luna, la care se adauga tichete de masa si o prima de vacanta. Vinesar a anuntat ca in prezent mai sunt libere inca 200 de posturi. Persoanele interesate pot afla mai multe informatii la numarul de telefon 0257.202.292.

La Bals, 800 de salariati sunt in concediu fara plata

In acest timp, Societatea Subansambluri Material Rulant din Bals, judetul Olt, unde se fabricau roti si osii de vagoane, este in insolventa de luna trecuta, dupa ce in 2013 s-a confruntat cu probleme financiare. Primarul orasului Bals, Madalin Teodosescu, a cerut falimentul companiei pentru o datorie de 200.000 de euro catre primarie. Asa se face ca cei 800 de salariati sunt in mare parte acasa, in concediu fara plata. Chiar daca multi ar putea avea sanse sa se angajeze la fabrica din Arad, din pacate, in Romania nu este incurajata relocarea fortei de munca dintr-un oras in altul. (Elena Vlaicu)



» vezi articolul original