toate sectiunile Rol.ro






Doua legi care ar trebui sa protejeze consumatorii se contrazic reciproc

Un act normativ din 2009 interzice perceperea de comisioane cumparatorilor pentru sistemul de plata ...

Tot ce trebuie sa stii despre noul Mercedes AMG GT

Dezvaluit in premiera mondiala in cadrul unui eveniment special desfasurat in Affalterbach, cel de-a ...

Moise Guran ramane cu "Biziday" la TVR. Comunicat oficial

Conducerea Televiziunii Romane s-a razgandit: Moise Guran isi pastreaza locul in grila TVR. Si alti ...

Rusia cere modificarea Acordului de asociere UE - Ucraina

Rusia a cerut Uniunii Europene sa modifice continutul Acordului de asociere cu Ucraina, in cadrul di ...

Mesajul Reginei Elisabeta a II-a dupa referendumul pentru independenta Scotiei

Regina Elizabeth a II-a a Marii Britanii a transmis poporului britanic un apel la unitate, dupa resp ...

Strazile din Scoția au amuțit dupa respingerea independenței

In contrast cu agitația de la sfarșitul campaniei electorale, multe strazi scoțiene au fost cupr ...

Mehdi Aminian, iranianul care da viata in noi culori muzicii Mariei Tanase

Mehdi Aminian este artistul iranian care s-a indragostit de folclorul romanesc si isi propune sa a ...

Anunt al Asociatiei Grupul de Actiune Locala "Microregiunea Horezu"

Asociatia Grupul de Acţiune Locală „Microregiunea Horezu” anunţă p ...

Despagubiri uriase pentru fostul sef Bancorex

Printr-o decizie a Tribunalului Bucuresti, fostul presedinte al Bancorex, Razvan Temesan, ar putea&# ...

Basescu prevesteste un COLAPS ECONOMIC, dupa promulgarea legii reducerii CAS cu 5%

Presedintele Traian Basescu a prevestit un colaps economic, joi, dupa ce a anuntat, in aceeasi zi, c ...


Situație hilara la Arad! Fabrica de vagoane nu gaseste sudori si lacatusi pentru a onora comenzile



Situație hilara la Arad! Fabrica de vagoane nu gaseste sudori si lacatusi pentru a onora comenzile
Share via email
Inca de anul trecut, conducerea fabricii Astra din Arad a inceput procesul de selectie, dupa ce s-au incheiat contracte cu parteneri din toata Europa, iar anul acesta ar trebui livrate o multime de vagoane.

Din cei 1.000 de muncitori de care are nevoie, a gasit insa doar o parte, iar unii dintre ei, dupa ce au capatat experienta cateva luni, au plecat in strainatate pe salarii mai mari.

"Am angajat in septembrie peste 300 de muncitori direct productivi, dar din ianuarie au venit tot mai putini. Din aceasta cauza, am inceput cursuri de calificare pentru sudori, insa si luna trecuta numarul lucratorilor care pleaca sa munceasca in strainatate a crescut, ajungand la 60. Salariile noastre sunt similare doar pe piata locala, nu se compara cu cele de dincolo, care sunt mult mai mari. Nu mai gasim oameni pentru ca nu mai exista forme de calificare, scoli profesionale, de aceea e absolut necesar sa ne formam noi oamenii si am inceput sa organizam cursuri interne pentru meseria de lacatus", ne-a declarat Marinela Vinesar (foto), director de Resurse Umane la Astra Rail.

Salariile oferite de fabrica sunt de 2.700 de lei pe luna, la care se adauga tichete de masa si o prima de vacanta. Vinesar a anuntat ca in prezent mai sunt libere inca 200 de posturi. Persoanele interesate pot afla mai multe informatii la numarul de telefon 0257.202.292.

La Bals, 800 de salariati sunt in concediu fara plata

In acest timp, Societatea Subansambluri Material Rulant din Bals, judetul Olt, unde se fabricau roti si osii de vagoane, este in insolventa de luna trecuta, dupa ce in 2013 s-a confruntat cu probleme financiare. Primarul orasului Bals, Madalin Teodosescu, a cerut falimentul companiei pentru o datorie de 200.000 de euro catre primarie. Asa se face ca cei 800 de salariati sunt in mare parte acasa, in concediu fara plata. Chiar daca multi ar putea avea sanse sa se angajeze la fabrica din Arad, din pacate, in Romania nu este incurajata relocarea fortei de munca dintr-un oras in altul. (Elena Vlaicu)



» vezi articolul original